Modit

IT Üzemeltetés

IT üzemeltetés A MODIT tapasztalatának, magas szakmai tudásának és folyamatos szolgáltatás-fejlesztésének eredménye, hogy üzleti hatékonyságot növelő szolgáltatást nyújt ügyfeleinek. Cégünk testreszabott IT outsourcing megoldása biztosítja az Ön vállalatának a korszerű IT szolgáltatásokkal járó előnyöket, és leveszi válláról az informatika szervezésének és menedzselésének feladatait. IT üzemeltetési portfóliónkat modulárisan építettük fel (az ITIL módszertan gyakorlati alkalmazásával). Mindezek együttesen megoldást nyújtanak egy nagyvállalati IT infrastruktúra összes üzemeltetési igényére. Helpdesk E szolgáltatásunk elsődleges célja, hogy Ügyfeleink számára pozitív élményt biztosítson az informatikai szolgáltatások igénybevétele. A Helpdesk az alábbi feladatokat látja el:<

  • Felmerülő hibák kezelése
  • Fejlesztési igények kezelése
  • 7×24 órás készenléti rendszer

Magas rendelkezésre állású rendszerek üzemeltetése Az informatikai rendszerek és az azokon tárolt adatok minden vállalkozás és intézmény működésének alapjait jelentik. Ezek elvesztése vagy akár csak időleges elérhetetlensége a cég működését akadályozhatják. Az adatokat szolgáltató, illetve a cég folyamatos működése szempontjából elengedhetetlenül szükséges funkciókat ellátó kiszolgáló gépek esetén redundanciával lehet biztosítani a magas rendelkezésre állást. A felhasználók munkáját még abban az esetben sem szakítja meg egy üzemzavar, amennyiben egy eszköz leáll, mivel annak funkcióit egy másik gép azonnal átveszi. A magas rendelkezésre állású szerverekkel a skálázhatóság is megvalósítható a szolgáltatások folyamatos üzemelése mellett. Ezzel kapcsolatos megoldásaink:

  • Terhelés elosztás, forgalomirányítás
  • Osztott fájl rendszerek a cluster rendszer kialakítására
  • Kiemelkedő gyorsaságú fájl kiszolgálás, storage rendszerek

Alkalmazástámogatás A vállalatok üzleti alkalmazásainak támogatása és karbantartása az egyik legfontosabb feladat egy informatikai rendszer üzemeltetésében, hiszen ezen alkalmazások hibája közvetlenül az üzlet működését akadályozza, azonnali veszteséget jelenthet. Fontos, hogy nem csak az informatikai infrastruktúra, de az azon futó alkalmazások stabil működése is biztosítva legyen. Üzemeltetési szolgáltatásaink keretében ügyfeleinknek üzleti alkalmazásaikkal kapcsolatos támogatást nyújtunk, amely az alábbi fő feladatokra terjedhet ki:

  • Folyamatos rendszermonitorozás
  • Frissítések rendszeres telepítése
  • Mentések/visszatöltések kezelése
  • 7×24 órás készenléti rendszer

Monitorozás Az infrastruktúra hatékony, biztonságos, hosszútávon fenntartható üzemeltetése szempontjából elengedhetetlenül fontos az aktív és passzív eszközök, illetve a szolgáltatások állapotának, működésének, terheltségének állandó figyelemmel kísérése. A pro-aktív hibakeresés alapján megfigyelt forgalmi és terheltségi adatok segítségével megelőzhetőek a fokozott igénybevételből, az előre jelezhető meghibásodásokból eredő szolgáltatási szint csökkenések. Magas szintű IT biztonság felülvizsgálata, tervezése és kialakítása Célunk a ránk bízott, illetve általunk fejlesztett rendszerek biztonságos üzemeltetése, amelybe nem csak az üzembiztonság, azaz a magas rendelkezésre állás tartozik bele, hanem a legmagasabb szintű adatbiztonság garantálása. Ezt a feladatot úgy célszerű megoldani, hogy már a tervezés fázisában az egyik legmagasabb prioritással vesszük figyelembe a biztonsági szempontokat, például a szerepkörök szerinti szeparációt. Létező rendszerek esetén egy alapos vizsgálattal felmérjük az aktuális állapotot, majd szükség esetén változtatásokat javaslunk. Ezek több szinttel is megnövelhetik a biztonságot, akár minimális befektetés árán. Amennyiben igény van rá, a javaslatok implementálásában is aktívan részt veszünk. Általunk használt technológiák:

  • OpenVPN
  • Corosync, Pacemaker, STONITH
  • HA clustering
  • KVM
  • Oracle RAC
  • Enterprise NAS/SAN megoldások
  • ElasticSearch, Logstash, Kibana (ELK stack)